Wat te doen aan een dikke buik?

Dikke buik

Dikke buik, wat te doen?

Steeds meer mensen krijgen er last van, een dikke buik. Zeker wanneer de zomer weer in zicht komt, willen degenen met een dikke buik vaak afvallen. Het liefst willen zij zo snel mogelijk afvallen, maar snel afvallen is zo makkelijk nog niet. Vooral afvallen rondom de buik is namelijk heel erg lastig. Daarnaast is snel afvallen over het algemeen niet verstandig. De kans dat u de kwijtgeraakte kilo’s binnen een korte tijd weer terug heeft, is in dat geval immers groot.

Wanneer u echt wat aan uw dikke buik wilt doen, is het belangrijk om een goed plan op te stellen. Stel uw doelen vast en daarnaast natuurlijk ook de maatregelen die u wilt gaan nemen. Deze maatregelen kunnen variëren van meer bewegen tot stress vermijden. Wanneer u zich goed aan uw plan houdt, zal er wellicht eindelijk een einde komen aan die dikke buik.

Veel mensen verwachten dat buikspieroefeningen geschikt zijn om een dikke buik kwijt te raken. Dit is echter niet per definitie het geval. Met buikspieroefeningen sterkt u namelijk wel uw buikspieren aan, maar worden er niet heel veel calorieën verbrand. Om calorieën te verbranden en uw dikke buik dus kwijt te raken, is het bijvoorbeeld verstandiger om cardiotraining te gaan doen. Ga bijvoorbeeld fietsen, hardlopen of zwemmen, en dat het liefst 3 keer per week.

Alleen bewegen is echter niet genoeg. Aan uw voedingspatroon kan waarschijnlijk ook wel wat verbeterd worden. Eet u bijvoorbeeld regelmatig kant-en-klaar maaltijden of snacks? Dan is het belangrijk om deze te vervangen door eiwitrijk voedsel. Ook alcohol zult u voortaan moeten laten staan. Alcohol bevat namelijk erg veel calorieën, waardoor het meer bijdraagt aan een dikke buik dan u waarschijnlijk denkt.